Hurra! Lettvint torsk!

I helgene før jul synes jeg det er hyggelig å lage en del av de julerettene som ikke egentlig er vår egen juletradisjon – så får ungdommen i huset er forhold til at også svineribbe og torsk kan være julemat. Svineribben ble lunkent mottatt – hvorfor komplisere et ellers elsket konsept med skinkestek, liksom?

Så idag prøvde jeg torsk. Jeg er nylig blitt oppmerksom på produktet STRØM torskeloin – altså ryggfiléter av oppdrettstorsk, som produseres og pakkes på samme høykvalitetsvis som SALMA-laks.

Det er et produkt etter min smak! Hvorfor har vi alltid akseptert å kjøpe fisk med skinn og bein, gjerne usløyet og med slørede, bebreidende øyne…? Man har jo aldri insistert på at vi skal kjøpe intakte, døde sauer, kalver eller griser i vanlige matvarebutikker? I slakteributikk i Paris så jeg riktignok uribbede duer og uflådde kaniner – uten at det heller trigget kjøpsrefleksene hos meg.

I travle liv er det deilig å få gryteklar råvare inn på kjøkkenet. STRØM torsk er et kjærkomment produkt, et godt supplement til SALMA-laksen. I konkurransen med frosne kyllingfiléter når «rund fisk» sjelden opp – men lekre fiskefiléter i enkel forpakning, fungerer utmerket!

Dagens middag ble meget vellykket: Pannestekt torskefilét etter STRØMs oppskrift, med dampet brokkoli, mandelpotetmos, rødvinssaus og spekeskinkechips. Anbefales!

Om detenemeddetandre

1964. Norsk. Liberal idealist som stemmer Høyre. Er fra landet, bor i byen. Jobber med rekruttering. Mener noe om det meste. Tenker, leser og lager mat.
Dette innlegget ble publisert i Hverdagsopplevelser, Jul, Oppskrifter, Uncategorized og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Hurra! Lettvint torsk!

  1. annikenroil sier:

    Den skal jeg anbefale for Svein Ove. Takk

Legg igjen en kommentar

